Op aanvraag zijn allerlei evenementen op het domein mogelijk.

Bruiloften, familiereünies, grote verjaardagen, workshops, tentoonstellingen, alles is mogelijk. 1,1 hectare aan authentieke oude muren en geweldig groen terrein maken dit een bijzondere locatie voor feesten en partijen.

Het domein beschikt over twee feestzalen. Een tot feestzaal opgeknapte schapenstal (Bergerie) van 120 m². Compleet met eiken balken en authentieke kinderkopjes op de vloer.
En een 400 m² schuur (la Grange) van een unieke bouw, met een indrukwekkende dakconstructie. De ruimte kan worden gebruikt voor grote recepties, als concertruimte of als stalling.

Naast deze accommodaties beschikt Domaine Rennepont over twee klassieke salons in het kasteel zelf. Bij mooi weer is het tevens mogelijk om de terrassen en buitenkamers te betrekken bij uw evenement.

Een geslaagd feest of receptie hangt samen met een perfecte ruimte, sfeer en culinaire verzorging. Meubelverhuur, bemiddeling voor cateringservices en volledige evenementcoördinatie kunnen in overleg allemaal worden verzorgd.

Wij denken graag mee. Neem contact met ons op om samen een succesvol evenement neer te zetten.

 

Weddingplanning
Onze ervaring in het organiseren van vele bruiloften, plus kennis van de taal en omgeving, maakt dat wij doorgaans een stuk weddingplanning op ons nemen.

Samen met het bruidspaar stellen we het budget op, begeleiden de voorbereidingen en doen (wanneer gewenst) de coördinatie op de trouwdag.

Onder de voorbereiding vallen onder meer de volgende zaken:

– Opstellen van het programma
– Selecteren van de cateraar en de dranken
– Reserveren van andere slaapgelegenheden
– Muziek, bandje, DJ en playlists die op de sfeer aansluiten
– Aankleding en decoratie, hierin is heel veel mogelijk
– Kapper & schoonheidsspecialiste

We hebben geen exclusieve contracten met leveranciers. Alles is bespreekbaar, flexibel en volledig transparant. In het budget zijn evenementcoördinatie en een managementfee opgenomen. Daardoor worden geen marges genomen op dranken en externe prestaties, waardoor het financiële plaatje gunstig en transparant blijft.

 

Voorbeeld trouwdag
Warm welkom op vrijdag
De meeste bruiloftsgasten arriveren vrijdags. Op de kampeerweide gaat de BBQ aan en de gasten hebben uitgebreid de tijd voor elkaar. Na een kampvuurtje gaan ze naar de slaapplaatsen op het domein of een van de bevriende B&B’s binnen 5 km van het domein.

Zaterdag, the big day!
De trouwdag begint relaxed. De gasten kunnen in de voormiddag de omgeving verkennen, champagne gaan proeven of zich alvast mooi maken.

De ceremonie
In de namiddag ziet het bruidspaar elkaar voor het eerst. Ze gaan op pad voor een fotoshoot in de glooiende korenvelden. Frankrijk op zijn mooist. Ondertussen worden de gasten ontvangen met een fris glaasje champagne. Daarna begint de huwelijksceremonie onder de Japanse pruimenboom, met het kapelletje als decor. Of in het idyllische dorpskerkje dat op 100m van het domein.

De champagnefontein
De fontein wordt door het bruidspaar ingeschonken. We staan op de binnenplaats onder een stervormige tent. Naast statafels zijn er ook kleine zitjes van houten bankjes en strobalen.

Even opfrissen
Na het proosten is er tijd om even uit te rusten of om te kleden. Voor de ‘blijvers’ vult een rondleiding over het domein de resterende tijd tot het diner.

Bourgondische avond
Dineren aan een lange tafel, onder een lampenslinger in het avondlicht. Met de juiste muziek erbij is de romantische Franse sfeer compleet. We zitten naast de twee feestzalen, waar we op groot scherm naar video’s of foto’s kunnen kijken.

Het feest
De dans wordt geopend door het bruidspaar, daarna barst het los! ’s Nachts nemen we afscheid van het trouwkoppel onder een boog van lichtjes.

Afscheidsbrunch op zondagochtend
Eitjes, spek en vers stokbrood. Er wordt nagepraat over alle mooie herinneringen voordat iedereen weer huiswaarts gaat.